Weboldalunk süti (cookie) fájlokat használ. Ezeket a fájlokat az Ön gépén tárolja a rendszer. A cookie-k személyek azonosítására, látogatási szokásaik követésére nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információért kérjük, olvassa el adatkezelési tájékoztatónkat.
NATURLAND
Kapcsolat
Belépés munkatársaknak
Akadálymentes verzió
English
Nyitó 7Nyitó 5Nyitó 4Nyitó 3Nyitó 2Nyitó 1

Általános Szerződési Feltételek

Utoljára módosítva: 2019.10.02. 21:53:54
Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) tartalmazzák a www.naturland.hu honlapon elérhető webáruház (továbbiakban: NATURLAND Webáruház) használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket.

Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.

Jelen dokumentum a www.naturland.hu internetes honlapon hozzáférhető és áttanulmányozható.

1 Szolgáltató adatai

Cégnév: NATURLAND Magyarország Kft.
Székhely: 1106 Budapest, Csillagvirág u. 8. Adószám: 11615017-2-42 Cégjegyzék szám: 01 09 690514
Bejegyző bíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Szerződés nyelve: magyar
Telefonos elérhetőség: (+36) 1 431 2000
Fax: (+36) 1 431 2052
e-mail: webaruhaz@naturland.hu
Képviseli: Ásványi Tibor ügyvezető igazgató,

mint szolgáltató (a továbbiakban: Szolgáltató, vagy Webáruház üzemeltető).

Szolgáltató nem tartozik semmilyen magatartási kódex hatálya alá.

2 A tárhelyszolgáltató adatai

Név: MIMO-TÍZ Bt.
Székhely: 9184 Kunsziget, Ifjúság út 1.
Cégjegyzékszám: 08-06-009036
e-mail: info@mimonet.hu

3 Alapvető rendelkezések, a NATURLAND Webáruház használatával kapcsolatos megkötések

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (továbbiakban: Ptk.) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

Vásárló (továbbiakban: Vásárló) az a természetes személy, vagy Ptk. szerinti gazdálkodó szervezet, aki a NATURLAND Webáruházon keresztül árut rendel meg.

A NATURLAND Webáruházat csak az ÁSZF feltételeit és az adatvédelmi nyilatkozatot elfogadó személy használhatja. Azaz a NATURLAND Webáruház használata során a Vásárlónak el kell fogadnia az ÁSZF feltételeit, valamint az adatkezelési tájékoztatót. Ennek hiányában a Vásárló köteles haladéktalanul megszakítani a NATURLAND Webáruház megtekintését, abban vásárlást nem eszközölhet.

Kiskorú, vagy cselekvőképességében korlátozott személy csak törvényes képviselője beleegyezésével veheti igénybe a NATURLAND Webáruház szolgáltatásait. Ezen beleegyezés megszerzése a cselekvőképességében korlátozott személy felelőssége és feladata. A NATURLAND Webáruháznak nem feladata és nincs is rá lehetősége, hogy tudja ill. kiderítse ki van az online tranzakciók során a felhasználói oldalon, ezért ennek felelőssége kizárólag a Vásárlót terheli.

4 Megvásárolható termékek köre, rendelési információk

A NATURLAND Webáruházban részletesen feltüntetésre kerül a termékek neve, leírása és a termékek fotói. A NATURLAND Webáruházban megjelenített termékek képei eltérhetnek a valóságostól. A termékek megjelenített árai tartalmazzák a törvényben előírt ÁFA-t, azonban nem tartalmazzák a házhozszállítás és utánvétel díját.

Amennyiben a Szolgáltató hibás árat tüntet fel a termék mellett, a tőle elvárható gondosság ellenére, és a termék ára annak általánosan elfogadott árától jelentősen eltér, úgy a Szolgáltató nem köteles a terméket a hibás áron szolgáltatni, de köteles a megrendelés visszaigazolásában felajánlani a Vásárló részére a valós áron történő vásárlás lehetőségét. Amennyiben a Vásárló ezzel a lehetőséggel nem kíván élni, úgy megilleti a szerződéstől való egyoldalú elállás joga.

5 Elektronikus szerződéskötés lépései, a rendelés menete, feldolgozása

A NATURLAND Webáruházon keresztül kizárólag magyarországi kiszállítási címre teljesítendő megrendeléseket veszünk fel.

A megrendelés nincs regisztrációhoz kötve.

A megrendeléskor a Vásárlónak ki kell választania (kosárba helyezni) a megrendelni kívánt termékeket. A termék mennyisége a termékre kattintás előtt a bruttó ár alatt megjelenő mezőben, vagy a termékre kattintás után (a termékre vonatkozó bővebb információ megjelenésével egyidejűleg) jobb oldalon a kosár mellett beállítható, módosítható. Amennyiben csak a kosár ikonra kattint a Vásárló, automatikusan 1 db termék kerül a kosarába.

Módosítás menete, adatbeviteli hiba javítása:

Vásárló a „Rendelés elküldése” gombra kattintás előtt igényeinek megfelelően a vásárolni kívánt termékek körét, mennyiségét, a számlázási és szállítási adatait bármikor módosíthatja.

A kosár tartalmának megtekintésére a jobb oldalon megjelenő kosár ikonra kattintva van lehetőség. A megadott mennyiség termékenként módosítható, vagy az adott tételsor törölhető.

A módosított új mennyiség beírását követően a „Módosít” nyílra kattintva frissülnek az adatok, ezt követően jelenik meg a módosított érték is (Bruttó HUF). Az egyes termékek a kosárból törölhetők a töröl ikonra kattintással.

A Vásárló az adatbeviteli hibákat a megrendelés során bármikor javítani tudja: az oldalon a megrendelési folyamat alatt, módosíthatja a rendelni kívánt mennyiséget, illetve törölhet a kosárból.

Vásárlás folytatása:

A vásárlás a kosár áttekintését követően, a megrendelés elküldése előtt tovább folytatható. A jobb oldalon megjelenő zöld nyílra kattintva, vagy a „Kosár áttekintése” felirat fölötti „Webáruház” szóra kattintva Vásárló visszatérhet a webáruházba.

Rendelés véglegesítése, elküldése:

A megrendelt termékek és azok mennyiségének megjelölését követően a „Kosár áttekintése” ikonra kattintva véglegesíthető a megrendelés. A Vásárlónak első lépésként ki kell választania, hogy természetes személyként (személy), vagy gazdálkodó szervezetként (cég) vásárol. Természetes személyként meg kell adnia a számlázási adatait (Név, ország, irányítószám, település, utca/házszám), majd ha a számlázási címtől eltérő címre kéri a kiszállítást, akkor meg kell adnia a szállítási adatokat (Név, ország, irányítószám, település, utca/házszám) is. Ha a számlázási címmel azonos címre kéri a kiszállítást, akkor a vásárló egy jelölőnégyzetbe helyezett pipával jelezheti ezt. Gazdálkodó szervezetként az előzőekben részletezett adatokon túl a gazdálkodó szervezet adószámát is meg kell adni. Egyéb adatok megadása (telefonszám, e-mailcím) a megrendelt termékek szállításával kapcsolatos egyeztetéshez szükségesek. Megjegyzés mezőben megadhat bármilyen további információt a megrendelésével kapcsolatban.

A megrendelés elküldése előtt mind az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat, mind a jelen Általános Szerződési Feltételekben foglaltakat köteles a Vásárló megismerni, elfogadni (jelölőnégyzetben pipával jelezni), mivel megrendelését kizárólag az azokban foglaltak tudomásulvételével áll módjában elküldeni a „Rendelés elküldése” gombra kattintva. A „Rendelés elküldésre” gombra kattintással Vásárló tudomásul vesz, hogy fizetési kötelezettsége keletkezik.

Visszaigazoló e-mail, szerződés létrejötte:

A rendelés elküldése után egy automatikusan generált e-mail visszaigazolja a leadott megrendelésben megadott összes adatot és a rendelt termékek körét. Vásárló tudomásul veszi, hogy a visszaigazolás csupán automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet.

Amennyiben a megrendelt termékek valamelyike nem szállítható, Szolgáltató a Vásárló által megadott elérhetőségek valamelyikén felveszi a Vásárlóval a kapcsolatot egyeztetés végett.

A szerződés akkor jön létre, amikor Szolgáltató ezt követően újabb e-mailben értesíti a Vásárlót a véglegesen teljesítésre kerülő megrendelés részleteiről és a várható teljesítéséről. A létrejött szerződésre jelen ÁSZF rendelkezései vonatkoznak.

A szerződés megkötése kizárólag magyar nyelven történik, arra Magyarország joga az irányadó. A szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek, nem kerül iktatásra, így utólag nem hozzáférhető, nem megtekinthető.

5.1 Szállítási határidő

A rendelés leadását követő munkanaptól számított 3-5 munkanapon belül szállítjuk a megrendelt termék(ek)et.

5.2 Fizetési mód

Kizárólag Postai utánvét.

5.3 Szállítási információk

A NATURLAND Webáruházunk által kapott megrendeléseket kizárólag utánvétes küldeményként Magyarország területén, a Magyar Posta Zrt. kézbesíti.
Szállítási címként olyan címet kell megadni, ahol a Vásárló a küldeményt fogadni tudja és a csomag ellenértékét annak átvételekor ki tudja fizetni a futárnak.

5.4 Csomagolás és házhoz szállítás díjszabása

Bruttó 14.999 Ft alatti megrendelés esetén: 2.499,- Ft,
Bruttó 15.000 Ft feletti megrendelés esetén díjtalan.

5.5 Kedvezmények

Bruttó 9.999 Ft feletti vásárlás esetén: 10%

A szállítási költség meghatározásakor a kedvezmény nélküli árat vesszük figyelembe.

5.6 Számla kiállítása

A számlát a kiszállításra kerülő termékek mellett a dobozban találja.

5.7 További információk kérése

A NATURLAND Webáruházunk működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő esetleges további kérdések esetén az Szolgáltató adatai között megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

6 Elállási jog

Az elállási jog csak a Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő Vásárlókat illeti meg.

Fogyasztó (továbbiakban: Fogyasztó): a szakmája, önálló foglalkozása, vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

Vásárló 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől.

Az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Vásárló vagy a Vásárló által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

Ha Vásárló elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre:

Cégnév: NATURLAND Magyarország Kft.
Székhely: 1106 Budapest, Csillagvirág u. 8.
Fax: (+36) 1 431 2052
e-mail: webaruhaz@naturland.hu

Ebből a célból felhasználhatja az elállási nyilatkozat-mintát is.

Vásárló határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.

Az elállás joghatásai

Ha Vásárló eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Vásárló elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük a Vásárló által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Vásárló az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Vásárló más fizetési mód (pl. banki átutalás) igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Vásárlót semmilyen többletköltség nem terheli.

A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Vásárló nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Vásárló köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.

A termék visszaküldésének közvetlen költségét Vásárló viseli.

Vásárló kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

A vásárló nem gyakorolhatja az elállási jogát:
olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza. Természeténél fogva (higiéniai, vagy egyészségügyi okból) nem szolgáltathatóak vissza például a kozmetikumok, étrend-kiegészítők. Amennyiben a Vásárló még nem kezdte meg ezen termékek használatát, tehát a terméket közvetlenül védő csomagolást még nem bontotta fel, elállási jogát az általános szabályok szerint gyakorolhatja.

7 Megelégedettségi garancia

A 6. pontban meghatározott elállási jogon túl megelégedettségi garanciát is biztosítunk. Amennyiben a Ptk. szerinti Fogyasztó nem tud élni a 6. pontban meghatározott elállási jogával, és a NATURLAND Webáruházunkban vásárolt termékkel nincs megelégedve, a termék átvételétől számított 1 hónapon belül kicseréljük, vagy visszafizetjük az árát. A megelégedettségi garancia nem vonatkozik azokra a termékekre, amelyeket figyelmetlenségből, vagy nem rendeltetésszerű használattal megrongált, továbbá az üres vagy erősen használt, valamint az 1 hónapos garanciaidő után visszaküldött termékekre.

A megelégedettségi garancia vagy reklamáció kizárólag a NATURLAND Webáruházunk vásárlását igazoló számla fénymásolatával, illetve írásban mellékelt reklamációs levéllel együtt érvényesíthető. A reklamációs levél kézhezvételét követően Szolgáltató felveszi Vásárlóval a kapcsolatot annak érdekében, hogy a cserét vagy a termék árának visszafizetését egyeztessék. Visszafizetésre kizárólag banki átutalással van lehetőség. A termékek visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket minden esetben a Vásárló fizeti.

8 Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Vásárló a kellékszavatossági jogával?
Vásárló a NATURLAND Magyarország Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Vásárlót a kellékszavatossági igénye alapján?
Vásárló - választása szerint - az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a NATURLAND Magyarország Kft. nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

9 Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Vásárló a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Vásárló - választása szerint - az 8. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Vásárlót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Vásárló termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

10 Panaszkezelés

Webáruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a Vásárló teljes megelégedettsége mellett teljesítsen.

Amennyiben a Vásárlónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát az. 1. pontban megadott (Szolgálató adatai) telefonon, e-mailcímen, vagy levél útján is közölheti. A Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 napon belül írásban megválaszolja. A panasz elutasítása esetén indoklást ad. A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja. A Vásárló elutasítás esetén panaszával hatósági vagy békéltető testületi eljárását kezdeményezhet.

Fogyasztóvédelmi eljárás:
A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben elsőfokon a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A járási hivatalok elérhetőségei: http://jarasinfo.gov.hu Reklamáció és vitás kérdések esetén a fogyasztó fordulhat a helyileg illetékes békéltető testülethez.

A vállalkozás a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 29. § (11) bekezdése értelmében köteles együttműködni a békéltető testülettel a vitás kérdések rendezése érdekében.

Békéltető testület:
Budapesti Békéltető Testület
Krisztina krt. 99. Budapest, 1016 Hungary
bekelteto.testulet@bkik.hu

Amennyiben a Vásárlónak nem sikerült a panaszát rendeznie a Szolgáltatóval, lehetősége van az EU online vitarendezési platformját igénybe venni („ODR platform"). A platform célja, hogy színvonalas vitarendezési lehetőséget biztosítson, biztonságosabbá és tisztességesebbé tegye az online vásárlást. Lehetővé teszi az EU-n belüli fogyasztók és kereskedők számára, hogy bíróságon kívül próbáljanak meg egyezségre jutni az online vásárlásból eredő panaszokkal kapcsolatban. A honlap az EU minden hivatalos nyelvén elérhető, ingyenesen használható. Az ODR platform használatával a fogyasztó és a kereskedő megegyezhetnek akár közvetlenül, akár egy vitarendezési testület (semleges harmadik fél) segítségével. A platform használata a bírósági eljárásnál általában kevésbé költséges és gyorsabb alternatívát kínál.

Az ODR platform itt érhető el: http://ec.europa.eu/odr.

11 Szolgáltató telefonos ügyfélszolgálati ideje

Telefonos elérhetőség: (+36) 1 431 2000
Hétfőtől-csütörtökig: 08:30-16:00
Pénteken: 08:30-13:30
Munkaszüneti napokon az ügyfélszolgálat nem üzemel.

12 Záró rendelkezések

 A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a
  • a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”),
  • az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény,
  • a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet,
  • a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény rendelkezéseire.
 
A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadóak.
 
Jelen ÁSZF hatályba lépésének időpontja: 2019. október 02.